Carta Pacientului

Corectitudinea, increderea si respectul reciproc reprezinta valorile care stau la baza relatiei medic-pacient. Pacientii au responsabilitati atat fata de ei insisi, pentru propria lor autoingrijire, cat si fata de furnizorii servicii de sanatate, iar acestia din urma se bucura de aceeasi protectie a drepturilor lor ca si celelalte persoane.

Ansamblul acestor drepturi si obligatii sunt cuprinse in Carta Pacientului.

Drepturile Pacientului

Prin drepturile Pacientului se inteleg toate posibilitatile de care dispune individul pentru a-si apara interesele in calitatea sa de pacient.

Fiecare individ are dreptul la servicii adecvate pentru a preveni boala. Institutiile de Sanatate publice au datoria de a informa populatia.
Fiecare individ are dreptul la servicii de sanatate. Serviciile de sanatate trebuie sa asigure acces egal tuturor, fara discriminari legate de domiciliu, tip de boala sau timp. In cadrul Clinicilor medicale private, accesul la serviciile de sanatate gratuite sau compensate se face doar in limita fondurilor alocate de catre Casa Nationala (Judeteana) de Asigurari de Sanatate. De lipsa fondurilor sau pentru sumele insuficiente alocate nu este responsabil furnizorul de servicii medicale.
Pacientul are dreptul sa primeasca toate informatiile referitoare la starea de sanatate, la serviciile de sanatate si cum sa le foloseasca precum si tot ce-i poate oferi cercetarea stiintifica si inovatia tehnologica.
Fiecare individ are dreptul sa acceseze toata informatia care l-ar face capabil sa participe activ la deciziile privind propria sanatate; aceata informatie este o preconditie pentru orice procedura de tratament, inclusiv participarea la cercetarea stiintifica.
Fiecare pacient este liber sa opteze intre diferite alternative terapeutice sau intre profesionisti/medici, pe baza unei informari corecte.
Fiecare individ are dreptul ca orice informatie personala referitoare la starea lui de sanatatea si eventuale proceduri diagnostice si terapeutice, sa ramana confidentiale, precum si intimitatea lui sa fie protejata in timpul efectuarii acestora.
Pacientul are dreptul sa primeasca tratamentul necesar intr-o perioada de timp scurta si predeterminata. Acest drept se aplica in fiecare etapa de tratament.
Fiecare individ are dreptul de acces la servicii medicale de inalta calitate pe baza stabiliarii si respectarii unor standarde precise.
Fiecare pacient are dreptul sa fie protejat impotriva unor eventuale accidente sau leziuni produse de proasta functionare a serviciilor de sanatate, malpractica medicala si greseli, si trebuie sa i se asigure dreptul la acces la servicii si tratamente care indeplinesc standardele de siguranta.
Pacientul are dreptul de a avea acces la proceduri inovative, inclusiv proceduri diagnostice, in acord cu standardele nationale si indepedent de consideratii economice sau financiare.
Serviciile de sanatate trebuie sa ia toate masurile necesare pentru a evita producerea unor suferinte sau dureri nejustificate cum sunt oferta pentru tratamente paliative si simplificarea accesului la aceste servicii.
Pacientul are dreptul la programe de diagnostic si tratament alcatuite pe cat posibil potrivit nevoilor sale personale.
Fiecare individ are dreptul de a se plange oricand a suferit o afectare si dreptul de a primi un raspuns sau un alt feedback.
Pacientul are dreptul de a primi o compensatie suficienta, intr-o perioada rezonabila de timp, intotdeauna cand a avut de suferit fizic, moral sau psihologic din partea unui serviciu de sanatate.

Obligatiile Pacientului

In acelasi context, Pacientul are urmatoarele responsabilitati:

Sa aiba grija de propria sanatate si sa duca un mod de viata sanatos, excluzind actiunile premeditate ce dauneaza sanatatii lui si a altor persoane.
Sa respecte masurile de precautie in contactele cu alte persoane, inclusiv cu lucratorii medicali, in cazul in care stie ca el sufera de o boala ce prezinta pericol social.
Sa intreprinda, in lipsa contraindicatiilor medicale, masuri profilactice obligatorii, inclusiv prin imunizari, a caror neindeplinire ameninta propria sanatate si creeaza pericol social.
Sa comunice lucratorului medical informatii complete despre bolile suportate si cele curente, despre maladiile sale ce prezinta pericol social, inclusiv in caz de donare benevola a singelui, a substantelor lichide biologice, a organelor si tesuturilor.
Sa respecte regulile de comportament stabilite pentru pacienti in institutia medico-sanitara, precum si recomandarile medicului in perioada tratamentului ambulator si stationar.
Sa excluda utilizarea produselor farmaceutice si a substantelor medicamentoase fara prescrierea si acceptul medicului curant, inclusiv a drogurilor, a altor substante psihotrope si a alcoolului in perioada tratamentului si in institutia medico-sanitara.
Sa respecte drepturile si demnitatea altor pacienti, precum si ale personalului medico-sanitar.
Sa respecte programarile pe care le solicita in clinica si sa anunte din timp eventualele intarzieri sau anulari ale acestora.

In cazul incalcarii de catre pacient a regulilor de tratament si de comportament in institutia medico-sanitara, incalcare ce are drept consecinta daune materiale si morale, acesta poarta raspunderea in conformitate cu legislatia.

Programare Telefonica

0233.933                 Piatra Neamt - Gara
0233.22.33.44
0749.27.11.39

0233.933                 Piatra Neamt - Prefectura
0233.22.33.55
0749.27.11.38

0234.32.32.32         Onesti - Centru
0755.06.60.22

0234.31.31.31         Onesti - Piata
0786.87.55.96

0230.22.00.70         Suceava
0743.14.52.52

Program de Lucru

Luni - Vineri       07:00 - 19:00
Sambata            07:00 - 13:00
Duminica           Inchis

Satisfactia Pacientului

Acordati-ne cateva minute si spuneti-va parerea despre serviciile Antares Clinic in urmatorul

Testimoniale

Avatar Woman
Corina Medeleni
Doctori interesati de pacienti, personal amabil ! Recomand cu incredere serviciile oferite de Antares Clinic !
Avatar Woman
Teodorescu Ecaterina
Profesionalism, înțelegere și implicare; aceste cuvinte reprezintă experienta pe care am avut-o la această clinică. Nu am mai intalnit de mult doctori care sa iti explice fiecare pas cu răbdare și sa iti clarifice orice nelămurire. Recomand cu drag !
TOP

Site-ul Antares Clinic foloseste cookies pentru a imbunatatii si personaliza navigarea dumneavoastra. Prin accept, sunteti de acord cu politica de cookies.

Privacy Settings saved!
Setari de Securitate

Cand vizitati un web site, acesta poate stoca sau prelua informatii din browser-ul dumneavoastra, mai ales sub forma de cookie-uri. Controlati-va serviciile de cookie aici.

Aceste cookie-uri sunt absolut necesare site-ului Antares Clinic pentru o functionare normala si ele nu pot fi inchise.

Pentru a accesa acest web site, Antares Clinic foloseste urmatoarele cookie-uri tehnice absolut necesare:
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services