Teste COVID-19 prin metoda RT-PCR

Anticorpi Totali COVID-19 (IgG + IgM)

Testare COVID-19

Metoda RT-PCR

Test Individual = 265 Lei

Testare de Grup (companii, comunitati) - NEGOCIABIL

Rezultate in 24-48 ore

Disponibil in limba engleza

Testul de referinta (gold standard) pentru diagnosticul COVID-19 sau SARS-CoV-2 (denumirea oficiala a OMS pentru Coronavirusul Sindromului Respirator Acut Sever 2) este RT-PCR (Real time - Polymerase Chain Reaction), o tehnica de amplificare a materialului genetic. Testul prin metoda RT-PCR este unul ce apartine compartimentului de Biologie Moleculara a unui laborator de analize medicale.
Antares Clinic este singurul laborator privat din Neamt ce are in structura sa Biologie Moleculara.
Probele necesare diagnosticului COVID-19 sunt obtinute simultan din exudatul naso-faringian si din cel oro-faringian. Pentru ca prelevarea sa fie eficienta, este recomandat ca aceasta sa fie facuta inainte de toaleta cavitatii bucale sau ingestia de alimente si lichide, sau la 2 ore dupa acestea.

Recomandari pentru testare

1. Persoane cu simptome de infectie respiratorie cu debut brusc avand cel putin unul dintre urmatoarele simptome:
- tuse, febra, dificultate in respiratie
- nu au o alta cauza care sa explice simptomele
- nu au o alta cauza care sa explice simptomele si au calatorit international in perioada de 14 zile anterioare datei debutului.
2. Persoane care au simptome de infectie respiratorie si care au intrat in contact apropiat cu o persoana confirmata infectia COVID-19.
3. Pacienti asimptomatici inainte de procedura de transplant, la donatorii de organe, tesuturi si celule stem hematopoietice inainte de a dona, la pacienti cu transplant de tesuturi si celule stem hematopoietice aflati in tratament imunosupresor, inaintea fiecarei internari din perioada de monitorizare posttransplant (2 teste la 24 de ore interval).
4. Pacienti fara simptome de infectie respiratorie, dar cu imunosupresie in contextul bolii sau indusa medicamentos la internare in spital (2 teste la 24 de ore interval).
5. Pacienti oncologici fara simptome respiratorii aflati in curs de chimioterapie si sau radioterapie - de 2 ori pe luna.
6. Pacienti oncologici fara simptome respiratorii inainte de efectuarea interventiilor sau a unor manevre invazive.
7. Pacienti care fac hemodializa si au simptome respiratorii.
8. Pacienti care fac hemodializa care au avut contact cu un caz confirmat (2 testari la 6-7 zile interval intre testari).
9. Persoane institutionalizate care au simptome.
10. Gravide care nu au simptome, dar se afla in carantina sau izolare la domiciliu sau au avut contact cu un caz confirmat.
11. Personalul de ingrijire din camine de batrani - de 2 ori pe luna.
12. Personalul sanitar care nu are simptome, in a 6-7a zi de la ultimul contact posibil infectant.

Anticorpi Totali COVID-19

IgG + IgM

Pret = 140 Lei

Rezultate in 24-48 ore

Testele serologice sunt utilizate pentru identificarea expunerii persoanelor la virusul SARS-CoV-2 și arată răspunsul imun al organismului pacientului la infecția cauzată de virus, indiferent dacă a fost simptomatic sau nu.
Aceste teste identifica în sângele pacientului anticorpii de tip IgM și IgG produși de organismul uman ca răspuns la infecția cu SARS-CoV-2. Anticorpii detectați prin testele serologice indică daca o persoană a fost în contact cu virusul, indiferent dacă a prezentat simptome specifice infecției COVID-19 sau a fost asimptomatică.
Anticorpii IgM sau IgG se pot produce simultan sau secvențial, iar titrurile anticorpilor ating un nivel de platou în decurs de 6 zile de la momentul seroconversiei.
Prezenta anticorpilor specifici de tip IgM permite evidențierea infecțiilor acute.
Anticorpii IgG apar în organism mai târziu și se mențin pe o perioadă mai lungă.

Interpretare teste anticorpi COVID-19

Testele serologice nu detecteaza virusul, ele pun în evidenta doar prezenta anticorpilor IgM sau IgG impotriva virusului.
Nu se cunoaste exact cat de rapid apare raspunsul imun prin producere de anticorpi, persistenta acestor anticorpi în sange, daca toate persoanele infectate produc anticorpi detectabili sau dacă titrul se coreleaza cu simptomatologia.

Anticorpii specifici anti SARS-CoV-2 de tip IgM pun in evidenta infectiile de tip acut.
Testele IgM pozitive ar trebui confirmate cu teste RT-PCR, deoarece un test IgM pozitiv poate aparea și la persoane vindecate, ceea ce limitează foarte mult utilitatea doar a determinarii anticorpilor IgM pentru diagnosticul infectiei și reducerea transmiterii. Mai mult, anticorpii IgM s-ar putea sa nu se dezvolte precoce sau chiar deloc la pacienții infectati.
Anticorpii IgG anti SARS-Cov-2 apar mai tarziu și se mentin pe o perioada net mai lunga. Conform studiilor efectuate pana acum nu se cunoaste cu certitudine care este durata prezentei anticorpilor IgG în organism (saptamani, luni, ani).
Monitorizarea în dinamica a nivelului anticorpilor IgG constituie o modalitate eficace de depistare a infectiei acute, astfel un titru de anticorpi specifici tip IgG din faza de covalescenta de 4 ori mai mare comparativ cu titrul identificat în faza acuta, poate fi utilizat drept criteriu de diagnostic pentru pacientii suspectati de infectie SARS-CoV-2, cu rezultate negative la testele RT-PCR.

Interpretarea valorilor testului.

Daca IgG <1.4 testul este negativ.
Aceasta inseamna ca anticorpii IgG nu au fost detectati fie pentru ca nu ati fost expus la virusul SARS-CoV-2 sau inca nu s-au dezvoltat anticorpi IgG. Daca banuiti o expunere virala sau ati intrat in contact cu o persoana diagnosticata cu COVID-19, contactati medicul de familie care va recomanda un test RT-PCR.
Pot sa apara rezultate fals negative daca testarea s-a facut in faza incipienta a infectiei si inca nu s-au format anticorpi IgG. Daca se suspicioneaza totusi o infectie SARS-CoV-2 se recomanda monitorizare in dinamica (retesare la 10-14 zile).
Daca IgG >1.4 testul este pozitiv.
Aceasta inseamna ca au fost detectati anticorpi IgG pentru ca ati fost expus la SARS-CoV-2 si implicit ati facut infectia COVID-19 (fie simptomatic sau asimptomatic).
Prezenta anticorpilor indica expunerea anterioara insa nu exclude posibilitatea unei infectii active. In functie de contextul epidemiologic și simptomatologie se recomanda testarea RT-PCR în vederea identificării virusului.

Testele serologice efectuate in laboratorul Antares Clinic au o acuratețe de 99%, o sensibilitate de 100% si o specificitate 99.5%.

Programare Telefonica

0233.933                 Piatra Neamt - Gara
0233.22.33.44
0749.27.11.39